Om mig

Denna blog heter alltså NLP-mannen och jag som skriver den heter Oscar Solberger och kan ännu inte så mycket om NLP, men det fascinerar mig något oerhört. Jag kommer också att skriva om många andra saker, jag är en ”kulturkofta”: En kulturnörd, jag är passionerat intresserad av i synnerhet teater och i allmänhet scenkonst men också serietidningar, bildkonst, både tavlor, skulpturer/statyer och installationer och så läser jag ganska mycket böcker. Inte så många som typ ”Bokhora”, men minst 10 böcker per år. Just nu är jag inne i en faktaperiod, närmare bestämt läser jag mycket om psykologi. Det Milton Ericksson, John Grinder, Richard Bandler, Anthony Robbins, Paul McKenna, Fredrik Preasto, Henrik Fexeus och Derren Brown håller och höll på med är superintressant. (Varför ägnar sig inte några kvinnor åt detta? Eller finns det massa kvinnor som håller på med detta, bara det att de inte syns och hörs på intenet och i övrig media?). Jag reser mycket och kommer att skriva det och så kommer jag att skriva om en arvstvist mot Handelsbanken som jag har legat i. Jag är också singel och försöker också träffa en kvinna och i den mån jag kan skriva om det på ett sätt som är personligt men inte privat och på ett sätt som är allmängiltigt utan att vara urvattnat utan istället allmänmänskligt, så kommer jag att skriva om det. Jag kommer också antagligen att skriva om vårt sätt att behandla invandrare och om min kritik mot delar av Sveriges integrationspolitik. NEJ; jag är varken sverigedemokrat eller nationaldemokrat eller rasist, snarast mycket negativ mot den ofta, inte alltid, väldigt undermåliga SFI-undervisningen. SFI=Svenska För Invandrare. Jag är också väldigt språkintresserad och om jag kommer på något tänkvärt om något konstigt ordstäv eller om någon märklig verbform så kommer jag att ta upp det. Ja, jag är lite språknördig också. 🙂 Och så älskar jag ”2,5 män”, ”The Simpsons” och komisk teater så jag kommer också att skriva både en och två rader om komik. Nå, det här blev en väldigt lång introduktion.
Kort om mig: 33 år, 185 cm lång, blond, singel, Danderydsbo (i Danderyds arbetarkvarter. Jo, de finns). Heterosexuell men älskar musikaler. Är jag unik i världen? 🙂 I går såg jag ”Matti och Puntila” på Stockholms Stadsteater. Vansinnigt rolig. Extremt välspelad. Ett mästerverk.

Om nlpmannen

Oscar Solberger, 34 år, väldigt fascinerad av NLP. Jag älskar teater, film, musik, böcker och att resa. Jag är med i Nätverket svart måndag, Greenpeace, Humanisterna, Liberatis kärntrupp, mailinglistan Djungel och ser mig som liberal med många gröna drag.
Detta inlägg publicerades i Humor, Hypnos, Kultur, Litteratur, NLP, Presentation av mig. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar