Familjekillen-jag ääälskar dig!

Glenn Quagmire

Glenn Quagmire

”The Family Guy” är en tecknad komediserie som började gå på den amerikanska TV-kanalen Fox 1999. Kuriosa med denna serie är att Fox har lagt ner den 4 gånger totalt men den ingår numera i Fox fasta programkatalog.

”The family Guy” är den roligaste animerade komediserien jag sett jämsides med ”The Simpsons”.

Serien utspelar sig i Quahog utanför Providence i delstaten Rhode Island på den allara nordöstligaste delen av USA:s New England-kust.
Rollfigurerna består först och främst av familjen Griffin. Den består av den korkade, barnslige, klantige tjocke, glasögonprydde och late pappan Peter, den ordentlige, jordbundne men ändå sjukhumor-älskande hemmamamman och pianoläraren Louis, den vanlige, osäkra tonårstjejen Megan (Meg), den korkade tjocka tonårskillen Chris, den talande coctaildrickande, cyniske hunden Brian och Stewie, bebisen som talar Oxfordengelska och vill ta över världen. (Seth McFarland misslyckas dock ofta med de brittiska A:na och med att välja trousers och lift istället för pants och elevator).

Peter Griffin

Peter Griffin

Alla hör och förstår vad hunden Brian säger men inte vad Stewie säger.
Humorn är väldigt, väldigt sjuk och jag skrattar alltid så att jag nästan får magknip. Jag hoppas att de som skriver manus till denna serie aldrig någonsin får vare sig psykofarmaka eller terapi. 🙂

Grannar till familjen Griffin är den sextokige piloten Glen Quagmire, den ständigt lugne Cleveland Brown, den rullstolsbundne machomannen polisman Joe Swanson, och staden styrs av mentalsjuke borgmästaren Adam West. En annan granne är den 80-årige pedofilen Herbert.
Jag kommer att skriva mer om denna genialiska komiska skapelse i kommande blogginlägg.

Om nlpmannen

Oscar Solberger, 34 år, väldigt fascinerad av NLP. Jag älskar teater, film, musik, böcker och att resa. Jag är med i Nätverket svart måndag, Greenpeace, Humanisterna, Liberatis kärntrupp, mailinglistan Djungel och ser mig som liberal med många gröna drag.
Det här inlägget postades i Animerad film, Animerade serier, Fiktion, Humor, Kultur, Njutning, Popkultur, Tecknad film, Tecknade serier, TV, Underhållning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

